tisdag 27 december 2011

Mobiltömning del 3

Min jobbmobil ( och numera enda mobil sen inbrottet) måste på reparation. Jag hör inget om inte headsetet är inkopplat. Det är ett evinnerligt trassel med sladden varje gång det ringer. Nåväl, mecket med att skicka iväg den uppvägs av se bilderna som kommer fram vid tömningen.
Så, här kommer ett gäng mer eller mindre intelligenta kodak moments från året som gått. Mest mindre.
Hrm... en skitkonstig installation, eller?


Min pappa rådissar min mamma med orden: Nej, jag har inte tid med dig, jag har hittat mig ett lammkött.

En orm som låg och solade sig alldeles intill vår Mulleplats, föranledde denna nya väskupphängartrend.

Hrm, man bör faktiskt kolla på symbolerna på kartongen. De är där av en anledning, lärde jag mig den hårda vägen...

Nej, jag blir inte impad av företag som säljer skate/inlinesskydd till barnen i rosa eller blått.

Ro i själen efter paddling.

Ja, ord är överflödiga.

8 kommentarer:

Kajsa sa...

Hur tänkte du där med ryggsäckarna? Var ni rädda att ormen skulle äta matsäcken, eller boa in sig i ryggorna?

Nipe sa...

Barnen var nog lite rädda om sitt fika, jag tänkte mest på skräcken att lyfta på ryggan och hitta ormen där. Så svar ja på båda frågorna ;)

Mångmamma sa...

Sista bilden!
*skrattkramp i magen*
God fortsättning också ...

Nipe sa...

Mångmamma: Ja, men visst är den härlig?! Den är dessutom på allvar också, trot eller ej...

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Jag har också sett "Oljeshejkerna" men lyckades ej fota dem. Vart fotade du? Jag har för mig att det var någon liten stad i sydöstra delarna av Västra Götaland. De känns inte helt PK.

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Jag har också sett "Oljeshejkerna" men lyckades ej fota dem. Vart fotade du? Jag har för mig att det var någon liten stad i sydöstra delarna av Västra Götaland. De känns inte helt PK.

Nipe sa...

Jonas: Jag vet två ställen så här på rak arm: Vislanda och Liatorp, men jag är ganska säker på att föräldrarna till undertecknad kan fylla på med fler. Eller JoSe, kanske?

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Hittade en kul intervju:

"Varför detta namn, förklara?
– 1984, när min farsa Sven-Inge Johnsson och jag var nere i ett Arabland, blev vi mäkta imponerade av hur en riktig oljeshejk levde. Därefter besökte vi maskeraduthyrningen Golden Shop i Växjö. Där gick vi in och klädde upp farsan i riktiga oljeshejkskläder, tog en bild och satte in en annons i Smålandsposten. Det blev en jäkla uppståndelse (skratt). En del tyckte det var plojigt, andra oseriöst. Morsan tyckte vi skämde ut hela släkten, men sen insåg vi värdet att få en bra logotype och det var då vår shejkbild föddes."

http://www.vaxjonytt.se/42/morsan_tyckte_vi_skamde_ut_hela_slakten.aspx