torsdag 2 februari 2012

Ambivalent

Idag är det nog inte lätt att vara Silverräv. Hans fru är en smula, vad ska jag säga... ambivalent.
Glad för vissa saker, men heligt skitförbannad för andra. Lägg därtill eine kleine smulchen sketatrött på nämnda Silverrävs minne. Nej, avsaknad av menar jag ju.
Sigge får helt enkelt bli vaccinerad en annan dag och Skruttafisan fick komma in i tvättstugan lite senare än tänkt, när nyckeln kommit hem från Silverrävens jobb.
Nog om det, han gör så gott han kan, eller nåt.

Tillbaka till den ambivalenta kvinnan i hushållet. Hon studsar fram av förväntan och glädje samtidigt som hon svär över uteblivna besked, över orättvisor som uppdagas. Hon vill så mycket men tyar inte riktigt, kommer liksom inte till skott. Vill bara äta choklad och fortsätta älta gammal dynga som liksom aldrig tar slut. I morgon är en annan dag, det vet jag.

Chokladen är dessutom slut.

Update: Hrm, just det ja, jag äter ju inte choklad numera. Skit.

2 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Tyvärr har jag alldeles för mycket snask,glass & bullar hemma !! Å jag som är lite ur gängorna (PMS) kan ju icke låta bli å nalla ..
Sjukt trött på mig själv,jag vill oxå hemskt mycket & eftersom jag är själv med barnen på kvällarna alla vardagar då gubben gått över till ständig eftermiddag så känner jag mig "något" låst ...
Vill bara trötta ut mig genom hård träning men det funkar tyvärr inte nu när de e som de e :(

Men som sagt imorgon är en annan dag & vad det gäller avsaknad av minne så lider min make av desamma !!

Nipe sa...

Anne: ja, det är nog ett manligt drag, haha. Fast min glänser till ibland och då blir vi lika förvånade båda två.