fredag 13 april 2012

Självklart

Vabbar idag och tänkte passa på att städa i gästrummet/kontoret. Det har funnits på min Att-göralista hur länge som helst.
Så likt en tentapluggande student gör jag allt annat än städar där inne.
Filosoferande över min kopp kaffe och klurandes på problemet med var alla småsaker i köket ska bo (i den perfekta teoretiska världen) fick jag en snilleblixt.
Just nu står några av kokböckerna i ena hörnan av köksbänken, där vill jag inte ha dom. Tänk om man kunde få plats med dom i hyllorna vid mikron kanske?

Ni ser det där lilla utrymmet mellan det vänstra skåpet och taket? Det skulle egentligen snickarna ha byggt igen, men på grund av ett missförstånd från min sida så blev det aldrig gjort. Vi har tänkt göra det själva, men det har inte blivit av än, och kommer med all säkerhet inte bli av än på länge.
Det var här jag fick min snilleblixt. Om jag tar köksstereons högtalare och lägger där uppe istället för att de står bredvid själva stereon, ja då kan ju kokböckerna få plats på det hyllplanet. Tjoho, vad smart jag är ibland tänkte jag occh sippade vidare på kaffet.

Men, nu kommer tiotusenkronorsfrågan: Tror ni att högtalarna får plats där uppe och exakt hur många millimeter är det som fattas?

3 kommentarer:

mu sa...

svar: 2,4 mm
Lösning:
1: Kapa lite på överskåpet
2: Fila lite på högtalarna
3: Skaffa ny köksstereo
För idén är ju för bra för att falla på nån millimeter

Nipe sa...

Mu: Silverräven föreslog att vi bytte stereon till en Bang&Olufsen på väggen. Ja, du vet ju hur han är...

Unknown sa...

Har likadan stereo och eftersom den är typ 6 mm för stor för där jag vill ha den här hemma tänker jag mig nåt liknande hos dig. Själv har jag gömt kokböckerna inne i ett skåp. Får leta recept på google istället.