onsdag 4 december 2013

Nåt nytt varje dag

Man lär sig nåt nytt varje dag. Stort som smått.
Idag har jag för första gången i mitt liv ställt in en timer till en lampa! Vi har ju självklart såna hemma, i synnerhet till ljusslingorna nu till jul, men jag har aldrig  pillat med det förr.
Är man gift med en elingenjör, tja då kan ni ju gissa vem som inte behövt bry sig om sånt innan.

Nu stod jag där på jobbet med 16 stycken timrar som skulle packas upp, ställas in och sättas på plats.
Vad gör teknikinformatören då tror ni?
Jo, självklart läser hon instruktionen. Blev jag klokare då? Nä, givetvis inte. En enkel pryl med få funktioner är oftast svårare att beskriva än en komplicerad, så också i detta fallet tydligen. Fyra ynka meningar och jag fattar nada.
Men skam den som ger sig, så nu slocknar förhoppningsvis alla jobbets ljusstakar runt 22-tiden ikväll.

Inga kommentarer: