fredag 18 juli 2014

Så försmädligt x 2

Tävlade i Brösarp i veckan. Tre etapper, en varje kväll. Ett perfekt upplägg - man turistar på dagarna och tävlar på kvällarna. Lägg därtill en camping med vattentoa! Inte helt vanligt på en orienteringstävling, så det känns verkligen lyxigt.

I måndags hällregnade det innan loppet, under loppet och efter. Inte helt lätt att duscha utomhus i hällregn. Jo, duscha är enkelt, men torka sig är värre.
Måndagsetappen var lite irriterande. Några svåra kontroller i svårläst skog. Här kryllade det av löpare som irrade omkring. Barnen hade väldigt svåra banor och det är ju lite synd. Tanken är ju inte att avskräcka de så liven...
För min egen del då... tja, den där andra kontrollen tog väl i runda slängar 10 minuter extra och kostade mig ett femtontal placeringar.

Andra etappen: Här gick det bättre! Vis av gårdagen, tog jag omvägen och sprang mer på stigar än första dagen. Hittade kontrollerna lättare, men hade en orkesdipp mellan 5an och 6an, trodde aldrig jag skulle komma upp till sommarstugorna.
Nöjd med insatsen.

Tredje etappen: Ute på backarna norr om Brösarp. Varmt, backigt och sketajobbigt. Tyckte annars att det gick hyfsat bra ändå. Sprang bra till kontrollerna tills jag kom halvvägs mot 10an, här började jag tappa fokus på grund av tröttheten. Ett rejält segt vägval fram till 11an, helt onödigt.
Kommer i mål och stämplat ut: Ej godkänd!!?
WTF!?

Du har inte stämplat nummer 8 säger killen i luckan. Kollar på kartan och inser att nä, den har jag inte ens sett. Jag såg bara att där var en övergång som jag skulle passera. Att där var en röd ring runt övergången - det missade jag fullständigt. Reagerade inte heller på att jag tog 7an och sen 9an.
Så försmädligt.

Efter målgång möter jag min far som sprungit samma bana. Han slog mig med några minuter. Så försmädligt igen.

Turistandet då? Jodå, det var trevligt. Kiviks Musteri ena dagen och Kiviks marknad den andra. Hann inte med så mycket annat, eftersom vi var sena i säng och följaktligen sena upp på förmiddagarna.

1 kommentar:

Den gamle i skogen sa...

Men visst var det helt suveräna dagar i Skåne. Rolig orientering och mysiga kompisar.