fredag 26 september 2014

Dom där gula

Har nog aldrig hittat så mycket kantareller som i år. Har tyvärr inte haft möjlighet att plocka alla jag sett. Hittade ett gigantiskt ställe utefter Blekingeleden i början på veckan, men det var ju inte direkt nästgårds. Det tar nog minst 40 minuter med bil och sen en promenad på 15 minuter innan man är där. Det är ju inget man bara åker till så där i en hast och plockar.

De finns ju där ute, men jag har inga sådär säkra ställen i närheten, dit jag vet att jag kan åka lite snabbt och veta att jag får en ansenlig mängd med mig. Det är irriterande för en tidsstressare som undertecknad.
Idag frågade jag barnen (och lekkompisen) om de ville följa med ut till där vi sprang orientering igår, där några andra klubbkompisar såg kantareller. Men nej, de ville leka här hemma. Åhhh, frustrationen!

Inga kommentarer: