torsdag 20 oktober 2016

Att se ut som fan

Nu ska jag inte dissa min nya frisyr eller mina presumtiva nya glasögon. Nej, nu ska vi prata färskpressad juice här.
I mitt schema för den här detox i lightversion som helt har tagit över hela familjens liv så ingår det att dricka egengjord nyttig juice. Inget nytt under solen antar jag så brukar det väl vara med detoxkurer?

Det började lite snällt första veckan med en juice på morot, apelsin, äpple och ingefära. Just ingefära verkar vara grejen här. Vi äter och dricker ingefära på längden och tvären. Inte mig emot.
Efter nån dag skulle det göras juice på rödbetor. Tja, det funkar ju om man gillar jordsmak.
Min gröna smoothie som jag har gjort varje morgon i 1,5 år nu, den var med en dag och halleluja vilken fest! Gott, gott och inte alls svårt att motivera sig att dricka istället för frukost och mellis - det gör jag ju ändå i vanliga fall.

Sen nu vecka 2, så var helt klart smekmånaden över.
I måndags var det dags att pressa ihop dessa ingredienser: 8 grönkålsblad, 3 morötter, 1 citron, 1/2 gurka, 2 stjälkar bladselleri och ca 4 cm ingefära.
Alltså smaken, den är det inget fel på.

Men

Det ser ju ut som fan, helt ärligt. Eller för att vara helt ärlig, det ser ut som .... nä, jag säger inte. Ni får testa och se själva. Smaklig spis - men blunda när ni dricker.

Inga kommentarer: