tisdag 16 juni 2009

Den här tiden på dygnet

Just nu är den jobbigaste tiden på dygnet tycker jag. Det är nu allt ska hända.
Nu har jag piggnat till igen, efter den där koman som inträffar när man kommit hem från jobbet och ätit. Nu är barnen i säng och jag är pigg. Nu vill jag liksom ha några timmar till på dygnet.
Nu vill jag ut och jogga. Nu vill jag fortsätta sortera ute i förrådet. Nu vill jag surfa några timmar. Nu känner jag för att sortera pappershögarna på skrivbordet. Det är nu jag behöver duscha. Det är nu jag borde ta en stund på spikmattan. Det är nu jag vill planera semestern. Det är nu man ska grovhångla med maken i soffan.
Too late, tanten, too late.
Nu måste ju jag hoppa i säng om jag ska ha en rimlig chans att komma till jobbet i vettig tid.
F-n, den här ekvationen går inte ihop. Inte i dag heller...

5 kommentarer:

KARIN sa...

Hmm. Du är fanken precis som jag där. Så underhållande att läsa ditt, du sätter fingret på spiken, syster.

Sov gott sen!

Nipe sa...

Karin: Sov gott själv! Sitter du också på jobbet och gör listor över att du tänker hinna hemma på kvällen, för att sen bara få ihop en sak på listan, utöver bloggandet ;-)

CharmKatti sa...

Åh, det finns så mycket jag vill säga ang detta. Men jag nöjer mig med att säga att jag känner precis likadant, varje kväll! :-(

knaprig kaka sa...

Ur led är tiden. Hela tiden. Man blir aldrig klok på den.

Nilla sa...

ler igenkännande...
Ha en fin helg.