söndag 6 juni 2010

Tiden, tiden...

Det är mycket nu. Ni har det säkert likadant misstänker jag. Där mellan hägg och midsommar är det för få timmar på dygnet helt klart.
Igår hade jag och Pillerill en mysdag. Skruttafis och maken for till Bakken i Köpenhamn och roade sig, vi stannade hemma.
Nercabbat till stan, lunch med kusin E och svåger i fina parken. En lång härlig nercabberunda på den Blekingska landsbygden som landade i glass vid havet. På kvällen var vi hos Pillerills bästa kompis (käresta) och lekte. Ja, de lekte och vi vuxna grillade och slog mygg. Kvällen avslutades med mys på altanen med överlycklig Skruttafis. Lite rosévin senare krönte en underbar lördag.

Men, what comes up, must...
Idag är listan över saker som måste vara klara i morgon skrämmande lång faktiskt.
Det ska bakas bullar och brännas CDskivor inför avslutning med Skogknyttarna i morgon. Det ska köpas present inför kalas ikväll. Det ska tvättas. Det ska klippas gräs en masse (vem f-n kom på idén att köpa en så här gigantisk tomt??). Det ska ringas till folk och fä. Det ska uppdateras viktiga papper. Det ska göras lunch. Pust, jag blir trött bara jag tänker på det... Bäst att ta en chokladbit och lite kall dricka och vila mig i form...

5 kommentarer:

Lusamusa sa...

Pust. Jag blir trött bara jag läser... Kom ihåg att ta hand om dig också!

Evelina sa...

Det låter som om du hade behövt två eller tre bitar choklad!

Anonym sa...

Puh!
Har du hunnit med allt?
Det värsta är att det låter som min vecka, fast i miniatyr... och mitt i allt ska man hinna med att vara på jobbet oxå! ;-)

♥ Carina ♥ sa...

"Vila mig i form" det var ett bra uttryck :)
Den här årstiden har alldelens för få timmar på dygnet.
Kram

Nipe sa...

Sara: Jadå, det är inbokat lite sånt också... :-)
Evelina: 3,2 bitar för att vara exakt :-)
Katti: Ja, jag hann med, men nattsömnen, hrm... Ja, och mitt iallt ska man ju göra sitt jobb också. Vilket fint kort på dig!
Carina: alldeles för få timmar på dygnet. Just tiden mellan barnens läggdags och midnatt borde vara lite längre, nu när det är så fint ute också.