torsdag 17 mars 2011

Summan av lasterna

Jag har ju som sagts innan bytt livsstil. Nej, det är inte sant. Jag håller på och byter livsstil. Det är en process som jag inte förväntar mig vara avslutad än på länge. Ingen quick-fix för att gå i en viss storlek, utan målet är att hitta en sundare livsstil som funkar i längden.
På god väg, men jag kör i diket ibland. Ganska ofta faktiskt. Än slank hon hit, än slank hon dit...
Men till skillnad från förr, så har jag kommit på att om man vill framåt på vägen, men halkar ner i diket, så ska man upp på vägen igen. För inte fasen är det särskilt smart, att om man nu råkar hamna i diket, fortsätta gå nere i diket?

Men som tröstätare/tristessätare/glädjeätare/belöningsätare/socialätare, så är det svårt att inte ta nåt gott ibland.
Summan av lasterna är ju konstant, så istället för förbud, har jag försökt hitta ett nyttigt mellanmål som jag kan få "missbruka".

Jag säger bara: kesella, nötter, linfrön, frusna bär och lite vaniljpulver.
In my veins, nowdays.

Vilken är Er största last? Nyttig som onyttig?

5 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Jag är en så kallad periodare !! Ibland äter jag fransk nougat så det ploppar ut från öronen & nån period är jag förste chipsätare , till att nästa period käka rostat mörkt surdegsbröd med smör & ost till att sen bara äta avocado med flingsalt på knäcke ...

Trevlig helg :)

Milla sa...

På A svarar jag B och på B vet jag inte?
Kram

Kajsa sa...

Åh, min största last är kolhydrater. Helst snabba. Gnocchi med gräddig sås, spenatlasagne, croissanter, amerikanska pannkakor med bacon och lönnsirap, marmeladmackor...

Och så månadsmagasin. Helst inredningstidningar, men det mesta funkar.

Böcker. Fast det räknar jag som en nödvändighet, inget behov.

Efter vår semester ska jag upp ur diket också. Japp, det ska jag!

Nipe sa...

Anne: Fransk nougat är ju himla gott!
Milla: :))
Kajsa: Månadsmagasin är jag också svag för... Snabba kolhydrater försöker jag ju avgifta mig på, men amerikanska pannkakor... åhhhh.

Fisken sa...

Last? Jag samlar på dem! Min största last är säkert öl. Jag älskar en kall pilsner!