onsdag 30 mars 2016

Ett rätt och ett fel

Tränade ihop med en av mina bästisar, henne jag lyckades gå på bio med häromveckan.
Runt millenium gjorde vi En Svensk Klassiker och tränade en hel del tillsammans. Sen fick vi barn och gick långa barnvagnspromenader ihop istället, träningen blev det lite si och så med.
Nåt år simmade vi ihop en del men sen har det varit mycket sporadiskt. Senaste träningspasset ihop, tja det var nog en joggingtur på Teneriffa för sex år sen, eller så.

Idag, idag skedde det! Vi var på gymmet ihop och det var så himla roligt. Tack A, att du följde med!
Det var dagens rätt.

Sen gav jag mig på att sy lite. Två kuddar till gästsängen. Hur svårt kan det vara? Inte alls egentligen, men nånstans tänkte jag trasigt. Tyckte jag kontrollmätte så båda kuddarna skulle bli lika stora, men uppenbarligen missade jag ett mått. På höjden är de verkligen inte alls lika höga, det ser för jäkligt ut.
Silverräven föreslog att sy in den ena kudden, men det är den med störst mått som är snyggast. Suck. Inget dyrt tyg, men närmaste Ikea ligger 10 mil bort. Inget jag besöker så ofta. Jag får stå ut ett tag. Ilandsproblem, jag vet, men att inte få ihop skallen att sy två likadana kuddar stör mig en smula.
Jahopp, tur jag jobbar med information och inte som syslöjdslärare eller så.

Men tillbaka till gymmet - vilken pepp!

Inga kommentarer: