lördag 15 maj 2010

Award till er alla


Jag fick för några veckor sen en award av underbara Evelina. Det tar några veckor för tummen att komma loss för mig, tydligen.

Man ska berätta sju saker om sig själv och sen skicka detta vidare till sju andra bloggare.
Jag tänkte gå i från det en smula och istället ge denna award till de läsare som INTE bloggar.
Så: Linda, Ann, Johanna, Åsa, Malin, Olle, Anne, Maggan, Helena och allt vad ni nu kan tänkas heta, nu är det ER tur!
Jag skulle bli mer än lycklig om ni ville skriva några saker om er själva i kommentarerna. Det är givetvis fullt tillåtet att vara anonym :-)

Sju saker om Nipe:
1. Jag är värdelös på fåglar och blommor. Uppvuxen på landet, men kan knappt se skillnad på ett ekollon och en talloxe. En gång på vandring på Madeira står jag och tittar på en karta med några fågelbilder på, när en norrman ställer sig bredvid mig. Han pekar på en fågel och säger: Den där heter Holmenkollen ( eller nåt)på norska, vad heter den på svenska? Jag svarar: Äh du, jag har ingen aning, jag är värdelös på blommor...
2. Däremot är jag bra på att läsa kartor.
3. När jag går i skogen med Knyttebarnen, då lever jag. Det är så naturligt att bara ströva runt där, låta benen bestämma vägen själva. Borde gå mer i skogen.
4. Jag har konstant dåligt samvete för att jag är en kass kompis. Jag är glömsk och är dessutom i mitt tycke en dålig lyssnare. Men jag älskar mina kompisar ofantligt mycket, även om de kanske inte alltid märker det.
5. Jag är politiskt helt kokko. Det var inte förrän långt upp i ålder som jag fick klart för mig att tidningar hade en politisk färg.
6. Jag är mästare på Buzz-quiz. Still the undefeated champion of the world...
7. En gång har jag sovit i en provsäng på Illums Bolighus på Ströget i Köpenhamn. Jag fick ett migränanfall och insåg att jag inte skulle klara mig ut och hem till hotellet i Malmö, så jag la mig där och somnade. En expedit kom och trodde jag var en full svensk, men hon insåg allvaret och gav mig en Ipren och lät mig sova en timme. I dimman hörde jag fnisset från de andra kunderna.

Vill man läsa sju andra saker om mig, kolla här.

10 kommentarer:

Evelina sa...

Åh underbar... det låter något det! :) Tack för det ordet, kände mig allt annat än underbar igår och det var då jag läste innne hos dig och blev så himla glad!
Kram

JoSe sa...

Jag skriver så här: "En vän är en som vet allt om än och fortfarande vill vara ens vän."
Med andra ord: Jag behöver inte berätta något för du vet allt ändå. Och: Du är visst en superb vän och lyssnar visst jättebra de gånger vi hörs! Sänk inte dig själv med sådana kommentarer!

För er andra. Barn i allmänhet brukar leka häst, katt eller hund. Min 3,5 åring har tagit gestaltandet till andra nivåer. Han leker mullvad...som äter mask...:)

Kram!

LindaLottaPusing sa...

Under fyra lediga dagar har vår internetförbindelse legat nere. Det är läskigt vad man är beroende man blivit av internet. Kolla kontot innan shopping-nähä, föra över pengar - nähä. Tidingen har vi bara som e-tidning numera och med maken på andra sidan jorden så hade jag velat chatta eller koppla upp videosamtal med honom. Äntligen fungerar det igen efter 50 minuters kö till teliasupporten och ett nålstick i ett pyttehål på internet-burken.
Fördelen är att jag inte lagt en massa tid på surfande. I stället har jag ( med hjälp av NiPe) resnat hemma och barnen och jag har tagit 7 naturpasskontroller i en närbelägen skog.
Så sammanfattningsvis: Samlingsbenägen smländska med lite sinne för teknik och kartor och gillar skogsprommenader som gärna får innehålla fikapaus.

♥ Carina ♥ sa...

Det var rolig läsning om dig!
Kram

Lusamusa sa...

Somnat i en provsäng. Den var bäst! Och varför städa och jobba, när man ångestfylld bara kan skjuta upp det lite? Ha en skön kväll! Wipeout klockan åtta kan pigga upp.

Charmkatti sa...

Helt underbart att personalen lät dig sova kvar!! Hade nog aldrig hänt i sverige :-(

Kramar
Katti

fisken sa...

Jag har en annan fråga:
Varför kallar du dig Nipe?

Nipe sa...

Fisken: För att jag heter nåt på Ni och min man nåt på Pe. :-) Team Nipe myntades under Vasaloppet, när maken hade gjort en skylt där det stod Team Nipe på för att jag skulle se honom när jag hasade förbi.

Fisken sa...

Ahhh...Jag undrade för jag hittade en person som HETER Nipe nämligen häromdagen i ett företags kontaktlista.
Tack för svaret!

Nipe sa...

Evelina: Kram tebax!
JoSe: Haha, en mullvad som äter mask...
LindaLottaPusing: Åh, det där nålsticket kunda jag tipsat om, det har jag praktiserat några ggr innan vår router la av...
Carina: Tack!
Sara: Ja, då var det inte s skoj, men nu skrattar jag gott åt det.
Katti: Nä, de hade nog gömt undan mig i deras vilrum, i bästa fall...
Fisken: Det finns ju nån Gustav Nipe som är med i Piratpartiet. Ingen släkting med andra ord :-)