tisdag 25 maj 2010

B & B

Blött och Brant
Så kan man recensera dagens orienteringsträning. Om man ska ta den korta versionen.
Den långa lyder så här:
Först cykel 3,5km till träningen. Tog cykeln för att jag ville njuta av en genväg längs ån, som är en fin stig i bokskog. Där har de i vinter röjt sly, så den fina lilla stigen var nu en skumpig och lerig skogsmaskinsväg. Gravt svettig och trött i benen redan innan jag kom fram till start med andra ord.
När jag kom fram loggade jag ut hjärnan, för glatt väljer jag den längsta och jobbigaste banan. Hur tänkte jag där? Upp och ner längs berget, klättra, kasa, famla, ramla och däremellan lite letning efter kontroller. Nybörjarbana - my ass!
Mellan kontroll 7 och 8 var det en lång transportsträcka förbi start/mål till ett helt annat skogsområde. Hade jag valt en mindre bana hade jag stannat där vid målet. Nu fick jag alltså springa förbi och precis när jag gör det öppnar sig himlen och det vräker ner. Det slutar dock ganska snart, men allt har ju blivit blött så när jag springer genom bokslyet känner jag hur det plaskar om benen...
Väl framme vid mål till slut är det bara att hoppa på cykeln och trampa hem, nu med uppförslut också.
Varför gör man så här mot sig själv??
Jo, för det är så himla skönt att komma hem till lagad kvällsmat och sen ställa sig i en varm dusch

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Galet! :)

Anne Sandberg sa...

Galet är bara förnamnet !!! din lilla dam satte i sig 4 våfflor igår =) hon sa mera tack mera tacka å mera tack !! söte göte hur får hon plats med allt ??

Lusamusa sa...

Herregud vilken prestation! Blev lite utmattad bara av att läsa... Sitter här och imponeras.

♥ Carina ♥ sa...

Hur mår du egentligen?? Jag blev slut av att bara läsa om dina strapatser. *fniss*
Kram

Nipe sa...

Mångmamma: Japp :-)
Anne: Haha, min dotter får ingen mat hemma... skulle man kunna tro. Sen har hon ju inte vett att skämmas för sig heller, fniss. En gång åt hon en hel korv med risgrynsgröt, då var hon typ 3 år. Hon brås på sin mamma, äter som en häst...
Sara: Jag blev också utmattad :-)
CArina: Ja, man undrar ju hur man mår när man gör sånt frivilligt och till råga på allt njuter under tiden...