måndag 28 februari 2011

Inte lika gott

Den goda lördagskvällen slutade med att Skruttafisan kräktes i sängen. Utan att vakna. Hon kräktes lite på toa också, duschades i badkaret och satt invirad i handdukar gnällandes på golvet i väntan på nya lakan. På morgonen efter kommer hon in till oss och fattar ingenting när vi inte vill gosa med henne.
-Va, har jag kräkts???

Skruttafis är en sömngångare, japp. No doubt.

Idag får den ömma modern således vabba. Något har slagit allvarligt slint, för hon har plockat fram symaskinen och tänker sy den där grejen som hon planerat i några år nu. Resultat får ni se senare, om det nu blir nåt visningsbart. Tjolahopp.

4 kommentarer:

Mångmamma sa...

Suck och stön för alla sjukor som härjar genom landet.
Peppar, peppar är mina små iväg idag, så länge det nu varar...?
Krya på lillan!

Unknown sa...

Åh nej - krya på sig fort!

Jag kräktes också i sömnen när jag var liten (av andra anledningar än magsjuka). Alltid lika spännande att vakna upp med andra laken än när jag lagt mig... :)

Milla sa...

Ja, fler sjukdomar än den här vintern,det får man nog leta efter.

Hoppas det stannar vid denna kräkning och inte bjuder er på fler överraskningar.
Krya på den lilla och lycka till med symaskinen.
Kram

Malin sa...

Jag vill se vad det blev. =)