onsdag 2 februari 2011

Rensa

Vabb idag. För att riktigt gräva ner mig i känslan av att vardagen åter har trängt sig in i minsta lilla cell i min kropp, borde jag nog rensa lite papper. Sätta in alla viktiga papper i pärmar, sortera upp årsbesked, räkningar, boka om tandläkartider osv. Japp, sötebrödsdagarna är ju helt klart slut nu. Lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång och ge sig på det tråkigaste, dvs papprena.

Hur ofta sorterar ni i viktiga papper? Med en gång som de kommer eller när högen tar över ditt skrivbord?

8 kommentarer:

4U2 sa...

Nu fick jag dåligt samvete ...

Agneta sa...

Jag har börjat tvinga mig själv att sätta in pappren i en pärm med en gång. Men det är inte alltid jag gör det ... Därför ligger det högar med papper lite här och var. Jag vägrar ta tag i det nu! (Väldigt mogen inställning - jag vet) =)

Milla sa...

Aha, det är det Maken läser iblan, skratt.
Kram Milla

Nipe sa...

4U2!: nej nej, få inte det! Jag har dessutom inte kommit till skott än... :)
Agneta: Jag försöker ocså ibland att tvinga mig själv, men jag vägrar liksom lyssna på mig själv, haha. Men det är ju attans så trist att göra det när det sen svämmar över...
Milla: Fniss :)

Anne Sandberg sa...

Får ångest när ja läser detta .... borde ta tag i min hög jag oxå !!
Vabbar oxå =( varför kan vi inte bara få jobba & ha friska barn ? skulle sitta fint eller hur ??

HA EN FIN DAG
KRAM ANNE

Nonsensakuten sa...

Slänger in dem i en pärm, visslar och ser åt ett annat håll..glömmer sedan bort hela processen...

Nipe sa...

Anne: Ja, jobba skulle kanske kunna vara skoj, det var inte mkt av den varan denna veckan...
Nonsensakuten: Men du hivar ju i alla fall in dom in en pärm, det är f-n inte illa!

anne sa...

Jag suger för jag VILL inte. Jag känner att de flesta viktiga papper är totalt ointressanta för de går oftast att få fram på annat sätt om det behövs.

Men, min metod är en genomskinlig plastförvaringslåda, stor nog för en årgång. Sen hivar jag allteftersom.