torsdag 3 februari 2011

Nipe i köket

Det tillhör ju inte vanligheterna precis. Alltså, jag är inte helt kass på matlagning, även om vissa incidenter kanske tyder på det. Men jag tycker det är vansinnigt tråkigt. Det stör mig i min dag. Det stör min inre monolog som ständigt pågår när jag är hemma. Öh, det lät väl flummig, men ni kanske fattar.
Igår var jag i källaren och nallade kaka till kaffet (hrm) ur vår extrafrys. Där hittade jag rådjurskött som snälla föräldrar skänkt. Två små bitar med texten "soppa, gryta" på, fick följa med upp. Sen tyade Karl-Oskar inte mera, ingen soppa blev det igår.
Nu uppbådade jag ork och lust att ta tag i projektet. Det puttrar så fint på spisen nu. Om det sen blir ätbart eller inte, återstår att se.

Gillar ni att laga mat?

5 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Som du säkert vet gillar jag mat & baka =) i perioder dock !! huvudsaken att man ungarna någorlunda mat ! ja skulle mer än gärna bara köra på hämtmat just nu för det finns ingen energi till matlagning ,så om du vet vart min energi tog vägen slå gärna en pling ;) KRAM

Mamma sa...

Väntar med spänning på rapport om ätbarheten

Nipe sa...

Anne: Skönt att höra att även du har svackor:) Du verkar alltid så mästerlig i köket. Energi har jag inte sett till nån tyvärr :(
Mamma: jodå, det gick att äta! Skruttafis åt upp köttet, hon gillar bara råa grönsaker fick jag veta. Pillerill åt, men mest grönsakerna så de kompletterar ju varandra.

Mångmamma sa...

Yes, jag gillar att laga mat och baka matbröd.
Kaffebröd och kakor är jag komplett värdelös på.
Emellanåt försvinner orken och fantasin och då är det bara på ren rutin mat kommer på bordet.

anne sa...

"Stör min inre monolog"!

Ett så perfekt uttryck! Precis så känner jag det...ganska ofta.