torsdag 3 februari 2011

Slump eller?

Kött- och grönsakssoppa idag som sagt. Helt OK blev det också. Rådjurskött minsann, inte var dag det.
På kvällen skulle jag gå till mitt dagliga id i tvättstugan. Öppnar ytterdörren och ute bland träden hörs ett väldigt skumt ljud. Prassel. Inte prassel som i söt liten kanin eller grannkatt, utan STORT prassel. Nipe som är så mörkrädd att klockorna stannar, hon kastar sig in igen och beordrar Silverräven att följa med. När dörren öppnas hörs samma prassel igen, så inbillat mig hade jag ju inte, trots Silverrävens hånflinade försök att övertyga mig om just det.
En liten titt med stora ficklampan inåt trädgården avslöjande inte bara ett rådjur utan tre. Första gången vi hittar rådjur i trädgården. Just idag, en köttgryta senare?

3 kommentarer:

Mamily sa...

En del straffar.....direkt?

Eller hur är det man säger...???

Milla sa...

Men dock...Rådjursgryta är inte dumt...Har jag nämnt att jag är Jägardotter:)
Kram Milla

Anne Sandberg sa...

Haha de skulle hålla begravning för den ni käkat upp ;)