söndag 29 januari 2012

Clotted cream och rävar

Att bli bjuden på Afternoon tea hos nån som bott ett år i England, det är en fullträff. Så mycket gott och så trevligt.
Orsaken till inbjudan av att vi skulle diskutera lite kring Fjällräven Classic som jag och vän/kollega M ska genomföra i augusti, tillsammans med hennes man och deras äldsta son med kompis.
Killarna startar tre timmar innan oss, så vi ska jaga ifatt dem.
Ska bli väldigt roligt, synd bara att inte scones och clotted cream gör sig som frystorkat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh, clotted cream är underbart. Åt det för första gången i höstas, i en liten, vacker bokhandel i Alfriston, 1,5 timme utanför London. De bjöd på high tea med extra allt och det var underbart.

10Sekunder sa...

AVUNDSJUK! Det skulle jag oxo vilja!!

Kollade videon på deras hemsida. MAt och bränsle vid kontroller. ändå verkar folk ha gigantiska ryggor..
När snubblat runt i fjällen så har typ hälften av packningen varit käk... Förutom den där vinterturen då jag fick för mig att vi var tvugna att ha med webrgrillen.....

Det där blir kul! 11 mil. Hur lång tid tar det?

bloggtant sa...

Men ska du åka skidor i elva mil?
Eller är det skoter?

Nipe sa...

itsnot...: Åh, in en bokhandel! Kan det bi mer engelsk eller??
10sek: fast man får inte mat på varje kontroll, så en del måste man bära med tillsammans med kök, tält, sovsäck osv. Vårt mål är under 54 timmar...
Bloggtant: Nej,det är apostlahästarna som gäller ;)

10Sekunder sa...

54 timmar låter rimligt! Kör hårt!

Nipe sa...

10sek: japp! Den 11 augusti går starten! Jag har aldrig varit där och sen är det en 40-årskris ;) Min partner in crime gick med sin man som en del i hennes 40årskris och då sa vi att hon skulle valla runt mig där när jag krisar. Nu passar jag ju på att ta min kris innan, så kan jag njuta av fjället och alla skavsåren istället ;)