måndag 24 september 2012

Måndag

Idag har inte vägen varit rak på något vis. Nej.
Fruktansvärt morgontrött kom jag till jobbet idag och sen blev det liksom inte bättre. Otroligt korkade saker har jag fått höra idag och ett irritationsmoment jag konstant har i närheten gjorde sitt bästa för att hålla kvar mitt humör där nere i skosulenivån.
Dumhet nummer ett måste jag verkligen ta tag i, men jag vägrar göra det när jag är arg, måste samla mig först för att kunna säga till på ett konstruktivt sätt.
Dumhet nummer två är bara för korkat för att bevärdiga med nåt konstruktivt. Jag måste hitta tillbaka till mitt vanliga förhållningssätt - att inte ge det mer energi än det förtjänar, dvs ingenting.
Men orka!
Jag försökte verkligen idag att försöka ha överseende med dumheterna, men oj vad jag misslyckades.

Sur som ett bi åkte jag hem idag och nu sitter jag här och försöker vända på steken så att inte tisdagen blir likadan som måndagen.
Det får bli en kopp te i soffan och ytterligare ett halvt kilo kardemummaskorpor.
Det är mycket nu.

Tisdag, jag siktar på tisdag. Imorgon är en annan dag.

3 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Lite skorpor & te kommer ställa allt i ett nytt perspektiv :) andas andas

Sofia sa...

Inte märkte jag att du var på dåligt humör! Men så korvstoppad som jag var när vi sågs så är jag glad att jag registrerade något alls...

Nipe sa...

Anne: Lite skorpor, blev ganska många skorpor ;)
Sofia: Såg du inte hur det rök ur öronen...?