tisdag 4 december 2012

Lappkast eller?

Helomvändning ska jag göra nu. I förra inlägget kapitulerade jag för halkan och snömodden. Nu ska jag prata Nattcup här. Som jag planerar att medverka i på torsdag. Så konsekvent är jag, tydligen. När orientering står på agendan, ja då biter ingen snömodd på mig.

Men jag darrar en smula på manschetten när jag kollar in klart.se och inser att det blir sisådär en 10 minusgrader på torsdag kväll. Tio! Det är ju för fasen sketakallt!
Tävlingen är ute i Höga Sand. Där finns två varianter på underlag: blåbärsris eller sand.
Blåbärsris med snö i tio minusgrader, tjolahopp...
Sand med snö på i tio minusgrader, tjolahopp igen...

Ibland kan man undra hur man är funtad.
Men ni vet ju, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Eller, det är ju en livslögn vi tutar i våra barn. Men idag gick Skruttafisan till fotbollsträningen i värsta snöstormen, så jag kan inte vara sämre jag. Det är bara att planera för äventyret och bita ihop. Jag vet ju att jag kommer vara hög som ett höghus av endorfiner efteråt, så varför inte?

I somras köpte jag damasker till skorna/underbenen. De kommer få följa med på torsdag. Fötterna kan ju alltid få ett litet lager plastpåse mot vätan och en termos med varm dryck är inte omöjlig att packa ner.
Jaja, det kommer bli jättebra.

Det var bara det där med mörkerrädslan med...

Inga kommentarer: