lördag 1 december 2012

Nej nej

Nej, jag har inte sprungit vilse om ni tror det.
Det är lite mycket nu.
Igår var jag en sväng om Stockholm till exempel. Det var ett perfekt sätt att mota bort eventuell storstadslängtan som ibland kan få fäste i min kropp. Att bo i en avkrok är frustrerande ibland. Den frustrationen är mild om man jämför med känslan man får när man kombinerar snöoväder, fredag eftermiddag och bilkörning genom Stockholm. En timme mellan Arlanda och Järva krog. En timme till innan vi nådde Kungens kurva.  Förlåt Blekinge, för att jag klagar på dig, du är alldeles ljuvligt öde ibland!

Idag har vi haft arbetsdag här hemma med svåger + fru. Klätt om stolar, hängt upp julgardiner och karlarna har byggt om lite i köket. Nu lite drygt ett år efter kökets ombyggnad, inser man att vissa saker kanske inte var optimala. Inga stora saker, men vi har bytt ett fläktskåp och satt dit ett extraskåp. Nu är det mycket bättre!

Nästa vecka börjar nattcupen i orientering. Jag är redan mörkrädd.

Inga kommentarer: