lördag 7 februari 2015

Gott & blandat

En blandad vecka minst sagt.

Jobb: Kaffeintaget skenade i takt med att mina arbetsuppgifter växte och blev svårare men utan att  deadline flyttas. Det blir en hektisk nästa vecka minsann. Mycket, men inte för mycket.

Gräsänka: Det var länge sen nu. Inte bara Silverräven som legat av sig på resefronten, även hustrun hade förträngt hur mycket som ramlar på hennes bord i hans frånvaro.

Taxiverksamhet: som en direkt effekt av ovanstående blev milen i bilen maximerade. Många turer hit och dit. Tur vi har många bilar. Tar spolarvätskan slut i den ena, väljer man bara sonika en annan bil nästa runda. Låter det bortskämt och kvinnofjantigt att inte fylla på? Nejdå, det stavas t-i-d-s-b-r-i-s-t.

Total träningstorka: Alla tre punkter ovan i kombination med motivationssvacka generade varken gymbesök eller rehabträning. Illa.

Förnekelse: Nejdå, jag har nog inget bokat på fredag kväll.

Insikt 1: Jo, det hade jag visst. Länets idrottsgala. Hoppsan.

Insikt 2: Det är nog meningen att jag ska vara uppklädd.

Insikt 3: Jag borde tänkt på det liiiite tidigare.

Insikt 4: De flesta andra på galan hade tänkt på det liiite tidigare. (jobbig känsla av att vara lite för lite uppklädd.

Glad galakväll: Trots min totala uppiffnings-fail blev det en väldigt trevlig afton. Lätt irriterad och chockad över hur rent ut sagt ouppfostrat en del människor beter sig på såna här galor. När nån pratar på scen, då tycker jag att man håller mun - även om man druckit lite eller mycket till maten. Inget som drar ner mitt betyg på galan, den var som sagt trevlig. Inget jag brukar göra helt klart. Gör gärna igen dock. Stort artistuppbåd. Bäst på plan var DiLeva!


Förvånande gott: Maten på galan höll förvånansvärt god klass. Mycket oväntat med tanke på vem som levererade.

Reunion: Två lunchdater med gamla kollegor. Åhhhh, vad jag saknar dom!

Surprise: Hoppsan, här är ju fullt i tvättmaskinen. Tvättad tvätt som legat sen tja, säg det? Tvätta om.

Vakna tidigt: När jag inte behöver det, då vaknar jag tidigt. Skumt.

Slappelördag: Båda barnen ställde in sina träningar på grund av snorighet. Jag gick i pyjamas till kl 14. Oerhört gott.

Fantastiskt gott: Skruttafisan med kompis briljerar i köket. Mjölkchokladcheesecake med Oreokross och hallon.

Längtan: Till vintern.


Inga kommentarer: