tisdag 3 februari 2015

Vissa saker

Att det ska vara så svårt med vissa saker.
Vi har två bilar. Nej, nu ljög jag faktiskt. Vi har fyra. Lång historia. Snart har vi nog fem. Ännu längre historia. It shall pass.

Tillbaka till de två första bilarna. Det är två grå Ford Mondeo. Inte samma årsmodell och inte samma karossmodell, men dock.
Den ena har vanligt rattlås där man sticker in nyckeln och vrider om. Den andra har en startknapp.
Gissa hur många gånger jag försökt sticka in nyckeln  i startknappen på den ena och gissa hur många gånger jag lagt nyckeln i mittkonsolen och tryckt på instrumentpanelen och inte hittat startknappen på den andra.
Varje. Gång.

Idag stod jag dessutom utanför bilen och konstaterade att fjärrlåset ballat ur. Det hände ju inget, bilen blev inte upplåst  - hur många gånger jag än tryckte på lås-upp-knappen.
Fel nyckel till rätt bil.

Vissa saker...helt omöjliga.

Inga kommentarer: