tisdag 26 maj 2015

Trevlig tisdag

Lyssnade på Träningsglädje Talks-poddar på jobbet idag. Ja, det går att kombinera mitt jobb med podd just nu. Sitter och skriver in information i ett gigantiskt excelark. Så mycket skriva, inte tänka så mycket - vilket utrymme för att lyssna lite.

Sara pratade i en av poddarna om sina tisdagar. Ett år fokuserade hon på att göra tisdagen till en bra dag. Hon bokade in roliga saker på just tisdagar. En smart idé, som jag nog borde göra på måndagar.

Ett möte jag skulle gått på idag blev inställt och helt plötsligt fanns det utrymme för att göra tisdagskvällen till en trevlig kväll. La mig i soffan med en god bok en stund innan maten.
Då ringde en klubbkompis och beordrade ut mig i skogen med henne. Sagt och gjort  - 80 minuters promenad rakt ut i spenaten. Mycket snack om livets väsentligheter. Många stenmurar att klättra över och ett och annat hopp över breda diken.
En perfekt kombination av umgänge och motion!

Imorgon ska jag gosa bebis  - det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: