lördag 18 januari 2014

Ännavänt

Efter hur lång väntan som helst kom ju så snön även till Blekinge. Natten mellan torsdag och fredag skulle den komma. Jippie, jippie, jippie!
Eller?
Jag borde vaknat som en barn på julafton och störtat fram till fönstret, överlycklig.
Istället vågade jag knappt se ut genom fönstret i fredags morse. Fasade över tanken på 1 dm snö på marken.
Varför då? Hur har det kunnat bli så ännavänt i huvudet mitt?

Jo, det beror på  kombinationen av nattorientering i torsdagskväll, borttappad mobil (och plånbok) och årets första snöfall...
Nej, inte min borttappade prylar, men nån som står mig nära.
Men fatta vilket maxat oflyt! En ficka i batteriväskan som går upp nånstans mitt i spenaten, prylar som ramlar ut och sen snö över det.

Så...ja egentligen är snön efterlängtad, men just nu hade jag gärna väntat några dagar till...

Inga kommentarer: