tisdag 24 maj 2016

Hur man än vänder sig...

Alltså: ibland tror jag att jag har koll, men sen.. nej.

Funderade på att dra till Legoland över midsommar. Husvagnen kommer inte bli rastad alltför mycket i sommar så vi tänkte det kunde vara en bra idé. En dag Legoland och sen konsert med Kim Larsen. Till råga på allt råkar det vara en orienteringstävling i närheten också. Win-win-win.
Vi trodde dock inte att kidsen skulle vara så intresserade av det hela. Vi brukar dessutom fira med goda vännerna familjen E, och det skulle vi i så fall missa. Och Legoland, vill en soon to be 14-åring och en 9,5 åring verkligen dit?
När barnen fick höra idén blev de eld och lågor!? Jaaaaaaaaa, hördes unisont.

Sen frågade vi familjen E om de ville hänga på, men de var inte så sugna. Inte vi heller konstaterade vi, jag och Silverräven. Det är synd att lämna landet på midsommar och har vi inte lite väl mycket i kalendern? Vi siktar på att åka till High Chaparall istället, där det också är orienteringstävlingar, fast en annan helg. Så missar vi inte svenska midsommaren och barnen kan härja med familjen E som de brukar.

La fram idén och Neeeeeeeej! Jag är inte alls sugen på High Chaparall, säger tonåringen.
Que? 
Ibland tror jag att jag har koll på de där småfolket, men tydligen inte.

Inga kommentarer: