lördag 28 maj 2016

Tungan i rätt mun...

Alltså just nu... Nu tar jag till den gamla klyschan: det är mycket nu.

Sitter med en megasuperduperfil i Excel och försöker få styr på allt som ska göras från och med nu fram till måndag åttedag.
Det gäller planeringen för vårt SM. Jag ansvarar för alla deltagarkuvert, ledarkuvert, studiebesökskuvert, funktionärsbrickor, våra sociala webbsidor och lite till.
Just det där "lite till" är lite jobbig, det är allt det där som vi inte riktigt har koll på än. Det poppar upp småsaker som ska tas om hand.
Listan börjar bli lång. Det är mycket som kan förberedas, men även en hel del som vi inte vet när det kan göras. Vaga besked från leverantörer är min följeslagare.
Samtidigt, pågår nån form av mail-rally. Det skickas filer fram och tillbaka, för att korrläsa inte bara en gång, utan 2 och 3 och många gånger. Bra, men svårt att hålla koll på.  Jag mailar ut frågor för att dubbelkolla och alltid dyker det upp nån ny frågeställning.
Jaja, jag klagar inte - inte just nu i alla fall. Jag gillar listor och att strukturera och administrera.
Så jag har ett glas rosé bredvid tangentbordet och håller tungan i rätt mun.

2 kommentarer:

mmu sa...

Du kan ju alltid ha tungan i rosévinet också, som omväxling ;-

Åsa sa...

Pust! Svettigt! Men tänk så skönt när det är KLART!

Lycka till. Glöm inte att andas!