söndag 16 april 2017

Den lille kissekatten

Okej, Sigge... Du må vara en rätt söt liten kissemiss.

Men...
Det är inte lätt att tycka om dig ibland. När du äter möss och får mask i tid och otid. Eller när du drar hem fästingar och släpper dom på olika ställen i huset. I synnerhet har jag lite svårt för faktumet att du ibland släpper dom i vår säng. Äckligt är ordet.
Men allra, allra svårast har jag för att tycka om dig, när du kryper in i torktumlaren (av alla ställen) och pissar. Jäkligt onödigt, hörru!

Ja men fatta, hörrni! Det luktade kattpiss i tvättstugan igår. Vi trodde att han hade kissat på golvet och att det började lukta så starkt för att jag drog igång golvvärmen. Vi tömde rummet och torkade golvet två gånger.
I morse tömde jag torktumlaren och när jag satte ner korgen med torr, ren tvätt på bänken framför mig kom en stark pust med kattpisslukt. Luktade på tvätten och fy fasen! Stack i huvudet i tumlaren och bingo!
Nu har vi lokaliserat vilka tvättar som torkat i tumlaren sen vi kom hem från Jylland och tvättat dom igen. Det hänger strumpor, lakan, handdukar och underkläder i hela vardagsrummet, tvättstugan och ute i den gamla tvättstugan. Jag hoppas att allt är omtvättat nu. Torktumlaren står i garaget. Katten, ja han verkar ha vett att skämmas lite för han har inte synts till på några timmar.

Inga kommentarer: