måndag 10 april 2017

Vilket år som helst

På hemmaplan är både Silverräven och jag typiska projektstartare. Vi hoppar gladeligen på nya projekt och drar igång med väldig fart. Sen kommer den där lilla detaljen med att bli färdiga...

Konstigt egentligen, för jag är inte likadan på jobbet. Inte Silverräven heller, vad jag tror?
På jobbet älskar jag att dra ett projekt i hamn och avskyr när jag blir inkastad i nya projekt innan jag är klar med det förra.
Men här hemma... klart vi ska riva stentrappan på altanen för att skapa en plats för grillen, så där precis innan tjälen kommer och omöjliggör gjutning av den nya platsen. Det är helt självklart att börja inreda tvättstugan, fast att inte köket är helt färdigt. Och trappan som vi byggde in, det blev ju jobbigt när vi kom till att bestämma nytt räcke.
Ja, ni vet hur det är. Vi är ju inte unika på nåt vis. Alla gör vi väl så här lite till mans? Den som har alla lister på plats i huset, räcker upp en hand! Ingen? Haha, vad var det jag sa?

Vi har en lista. Klart vi har det, listdrottningen bor ju här.  Där listar vi alla lister som saknas. Det var länge sen vi uppdaterade den nu, såg jag. Så jag strök det som är klart. Observera att gardinen i tvättstugan är omsydd! Men allt det där nya som vi kommit på och allt restpunkter som är kvar från de projekt vi startat senaste året, det finns inte med på listan. Det blir en grej att fixa på påsken, att uppdatera listan. Sen att göra allt på listan, tja - vilket år som helst.

Inga kommentarer: