onsdag 5 april 2017

Motvärn

Nä, gårdagen gick inte till historien som min bästa arbetsdag. Alltså, inget speciellt som hände. Det var kanske det som va grejen? Att det inte var nåt alldeles osedvanligt dumt som hände, utan att det var samma jäkla problem igen. Nån gång för mycket. Vi stöter på samma problem om och om igen och när man tar upp det som ett hot mot vår kvalitet och leveransprecision, ja då konstateras det bara att: jamen det här har ju varit ett problem länge.  Ja?! Men varför försöker ingen lösa det? Varför göra vitböcker efter avslutat projekt om vi ändå verkar tycka det är ok att göra samma misstag och fel i nästa projekt.
Mer kan jag inte säga. Både för att jag inte får och för att jag vill hålla ner blodtrycket.

Jag gick till motattack mot min ilska igår, genom att dra till skogs. Pillerill fick följa med och vi var ute en timme. En timme som var mycket effektiv. Det är svårt att grubbla på jobbproblem när man samtalar med en tioåring och samtidigt utforskar ett litet grottsystem och letar fina kameravinklar.
På väg till bilen passerade vi en sjö där dimman låg tät. Mysigt men ganska kallt.

Idag åkte jag och Silverräven till samma sjö och gick längs med stranden åt andra hållet. Lite lätt regn förtog lite av tjusningen, men även den en bra halvtimme som motvärn mot ilskan.

Inga kommentarer: