tisdag 3 februari 2009

Bravo!


En smäll av nostalgiklubban i huvudet igen.
Kommer ni ihåg de här kolorna? De säljs fortfarande på vissa ställen. Jag har hittat ett i Karlskrona. Den affären får man ibland förgylla sin närvaro och sin plånbok.

Idag en liten tjänstetripp till Småland. Analyserat dokumentation. Låter kanske inte så sexigt. Nä, det är det inte heller, men attans roligt faktiskt. Har insett att min styrka på jobbet inte ligger i att skapa helt nytt, utan att bena upp gammalt trassel. Kolla på trasslet och se möjligheter till att strukturera upp. Hitta tråden och börja nysta. Strukturfascist -javisst!

Träffade en ny kollega också. En förtjusande trevlig bekanskap.

Till Växjö tar det ungefär 75 minuter med bil. Det blir alltså totalt 150 minuter skrålning för full hals till radion det! Inte fy skam.

12 kommentarer:

CharmKatti sa...

Bravokola, det är gott! Har för mig det fanns en hallonsmak som var förbenat god!

och vigselringen sitter där den sitter:-) det är verkligen en sak jag inte vill vara utan, men det är mera symboliskt eftersom man bara skulle välja saker. Och min man är inte någon sak vad jag vet...

Nipe sa...

Ja, det finns 5-6 smaker, varav hallon är den bästa!

Daniel sa...

Härlig nostalgi!
Tack för den tripen!

Å sugen man blev!

M sa...

jag minns!! =)

Åsa! sa...

Smarrigt! Tänk att ha en affär med bara gamla nostalgitrippar som Tip Top, idealmakaroner, sockerdricka och kåldolmar;)

Anonym sa...

Lady, du kan verkligen konsten att njuta av vardagen! Bilskrålning till livets bästa hör.

Inte bara du gillar "tråkiga" jobb. Jag korrekturläser en del och tycker det är TOPPEN att få rätta fel och dessutom få betalt för det! Tillfredsställande städning, liksom.

Anonym sa...

Nu är fotoutmaningen utförd! Äkta diskbänksrealism utlovas.

Katinka sa...

Härlig nostalgi Nipe! Jag kommer också ihåg dem!

Anonym sa...

jaaa åå vad jag älskade dem :-)

Nipe sa...

Knaprig kaka: Korrekturläsning är ju ett av mitt jobbs små guldstunder. När man dels kan ata jobbet med sig hem och sitta på altanen med en kopp kaffe samtidigt som man kan vara rejält sadistisk mot sina kollegor. Härja fritt med rödpennan!

Nipe sa...

Aha! Det är inte bara jag som är nostalgisk alltså! Härligt att det finns likasinnade. Me like U

Anonym sa...

Mmmm, jag har oxå hittat en affär här i Umeå som säljer den där underbart goda kolan.. lakritskolan är klart bäst!! ;o)