torsdag 19 februari 2009

Skidorna vs tanten 1-0

Rackars taskmörtar. De körde slut på tanten. Så till den milda grad att hon inte tyade ikväll.
Seg i kroppen är ett understatement. Med tanke på sjuk Pillerill som hostat i tantens riktning hela natten, är det nog bäst att låta skidorna hånskratta åt tanten. De står i garaget, och tanten kan inte höra dom. För att vara på den säkra sidan, skickades maken ut i garaget/tvättstugan för den dagliga tvätten.
Tant vilar i soffan.
Choklad håller henne sällskap, så ingen nöd råder.

Imorgon kanske, då ska de få, de små avlånga lymlarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Påatt imorgon igen!
Choklad är en ett jätte bra återhämtnings "medel", eller rättare sagt det hjälper mot allt! =)
Tant är väll fel, har för mig att du är rätt ung eller var det maken ;-)??

Anonym sa...

Hej hej!
Tänk att det finns en person till i detta land som benämner sig strukturfascist :-))
Kul att du hittade till mig - nu har jag hittat till dig och jag kommer tillbaka!
/Pruddan

Nipe sa...

Malin: Imorgon får det nog bli, minsann! Har ju lite kondis att öva upp inför Idre.
Är jag ung? Tja, det beror ju på vem man jämför med, haha. Maken är ju ännu yngre, bara barnet faktiskt. Ung och rask...
Pruddelutt: Ja, visst är det häftigt, vi är två! Välkommen tillbaka, jag tittar in hos dig med, var så säker!