fredag 6 februari 2009

Saker ni inte visste om mig


Ännu en utmaning. Denna gången från goa Frida. Sju sanningar om mig själv.

Ja, det är väl inget att be för, bara sätta igång. Häng med!

1. Jag har samlat på pingviner. Inte riktiga alltså. Hallå, inser ni hur mycket de skulle ha skitit i mitt hem? Och vad dyrt det är med fisk? Nä, mina var små och gulliga. De flesta finns fortfarande i ett litet tittskåp i förrådet.

2. Jag är helt värdelös på att köra moped. Det funkar liksom inte, det där med att gasa med handen, växla med foten och samtidigt svänga. Sist jag körde, slutade det med att Peter hade ont i benet i tre veckor.

3. Vi förlovade oss efter fyra månader. Då hade vi ändå väntat en månad - "för att folk inte skulle tycka det var tidigt". Hahaha. Sen tog det 8 år innan vi gifte oss.

4. Jag älskar svagdricka. På BB fick man dricka hur mycket man ville, det stimulerar amningen. Snacka om win-win situation! Jag drack svagdricka så det sprutade ur öronen.

5. Är löjligt mörkrädd. Hur jag kunde växa upp på landet utan gatlampor, ja det är en gåta. När Peter inte är hemma, är det tänt i stora delar av huset.

6. Har skrivit 1.9 på högskoleprovet, så i alla fall lite allmänbildad kan man väl säga att jag är? Nu skröt jag nog lite va? Men jag bjuder på den idag, det ÄR inte lätt att vara ödmjuk...

7. Har sprungit Lidingöloppet 30km, med endast 43 km total träningsmängd innan. Sprang är väl att ta i, mer hasade mig runt i knapp styrfart. Men ändå, kom i mål, gråtandes av lycka och pur förvåning. Gör gärna om det igen, men med förbehåll för att träna lite mer innan. Eller typ 10 ggr mer...


Så där, jag skickar detta vidare till tre personer: Mamily, Katinka och Knaprig kaka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, tack! Jag har redan fått den här utmaningen på 2 andra håll så det blir över 20 sanningar nu, haha... Ska se vad jag kan göra av det!
Tar tag i det efter helgen! Lovar! Tack vännen min!

Tant Janet sa...

Underbart, vi förlovade oss efter 2½ månad... i sommar har vi varit gifta i 10 år. Ha en bra dag!

segsliten sa...

Jag förlovade mig efter 3,5 månader (exakt på dagen)...svarade JA på en direkt fråga, och väntar fortfarande på brölopp. Jag älskar sanningar...gillade dina.
Kram ☺

Anonym sa...

Utmaningen antagen och utförd! Publiceras under söndagen.

Lusamusa sa...

Wow! Förlovning efter 4 månader och 1.9 (1.9!!!) på högskoleprov. I´m impressed!

PS Jag kan lära dig allt om att köra moppe. Det är mitt område.

Anonym sa...

Svagdricka, av alla drycker. Men pingviner är mysigt.