tisdag 10 februari 2009

Extremlurad

Löpsedlarna vräker ut texten:

Extremväder kommer!
Snökaos!
Extremväder - my ass! Det enda som är extremt just nu, det är hur lurad jag är. Extremt lurad.

Så som löpsedlarna, radio och internet har skrikit ut om superstormen som väntas från söder, ja då förväntar ju jag mig att få åka bandvagn till jobbet i morgon, minst sagt. Och bandvagnen ska köras av en yngre viril förmåga, med uppdrag att serva mig, nej förlåt, att leverera mig säkert till min arbetsplats.

Inte en snöflinga än så länge. Upp till bevis nu SMHI ! Man får inte lova runt och hålla tunt -då kan det hända att man slutar som politiker. Tänk på det!

Minst så här borde det se ut i morgon bitti, enligt media...

10 kommentarer:

Unknown sa...

Såna domedagsrubriker har vi också fått, och motsvarande efter att snön anlänt. Alla två centimetrarna... Jösses.

Nipe sa...

Mialena: hahaha, ja jag har hört det! Min kära kollega i exil i England har rapporterat om "krisläget". Skrattade gott. Jag gissar att Englands plogar jobbat hårt, alla två.

CharmKatti sa...

kanske vi får hoppas att smhi har fel den här gången. För jag vill inte ha vinter längre.

Miafia sa...

Sån vinter är ju det man vill ha!
Inte blask och is om vartannat...vi får la se huruvida SMHI prickar rätt!

Mamily sa...

Sitter också och väntar på snön, skulle gärna vilja veta hur tidigt man måste gå upp imorgon för att komma i tid till jobbet. Ska öppna klockan sju. Lät ju som om det skulle komma hur mycket snö som helst och som du säger än har det knappast kommit ens EN flinga.

Unknown sa...

Jag tror inte det finns två ens faktiskt... Pinsamt nästan.

Anonym sa...

Såg en idag =), nära Bristol
Men den var nog på rymmen, för det fanns ingen snö i närheten.

Popprinsessan sa...

Här, längre söderut, snöar det. Det var vitt på marken när jag vaknade imorse och nu faller det vita flingor i luften. Men kaos? Nej... Storm? Nej.... Antagligen ligger inte ens snön kvar i em när det är dags att hämta dottern på dagis. OM den gör det är det ju nästan läge för en pulkatur iaf! :-)

Unknown sa...

Haha Malin, ja den måste ha kommit vilse :)

Katinka sa...

Haha, hoppas stormen kommit så du fått din leverens nu då...