torsdag 29 oktober 2009

Gissningslek

Vad har Nipe, en rejäl godispåse, Salander och 60 personer i övre medelåldern gemensamt?

Japp, rätt gissat, vi var i samma biosalong innan ikväll.
För mig som läst boken var det kanske inte fullt så spännande som för maken, men jag lyckades hoppa i stolen och bita lite på tumnageln ändå.

De där 60 personerna i övre medelåldern då?
Ja, jag vet inte?
Men faktum var att maken nog var den yngsta i hela publiken. Efter att vi satt oss och tagit av jackorna märkte vi att det var många äldre i publiken. Vi konstaterade detta lite förundrat, för sist vi var där i den salongen tittade vi på Tjena Kungen och då var vi i särklass bland de äldsta.
Fler och fler kom in i salongen (för Salanderfilmen alltså), och de var alla äldre. Till slut blev det ju riktigt absurt och vi började smått undra om vi var på fel ställe? Men Salander och Co drog i gång till slut och snipp snapp snut, så var inlägget slut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är den bra..boken är förstås utmärkt.Kram Milla

♥ Carina ♥ sa...

Jag har läst boken men har fortfarande inte sett filmen och snart kommer trean...
Bäst jag skyndar mig...
Kram

Nipe sa...

Milla: Ja, fast boken är ju bättre...
Carina: Vill se trean NU!