söndag 7 juni 2015

Alltid i min träningsväska

Det här får bli en tvådelad historia - en inne och en uteversion.

Väskan för inneträning ligger längst in i garderoben. Det är inte så mycket träning som jag utför inomhus. Jag är lite periodare på STAC (bästa värsta gymmet) och det är den enda träningen som är inomhus.
Med andra ord är den där träningsväskan inte så välanvänd i omgångar. Just nu har jag en svacka, dels för att orienteringssäsongen är i full gång, dels för att jag kom av mig i vintras när jag började arbeta på bästa STAC-tid.
I min inneträningsväska finns alltid mina five-fingers. Ja, det är väl typ det som alltid kommer med. Jag önskar ju att duschgrejor, vattenflaska och ombyteskläder kunde få följa med lite mer konsekvent, men ack nej, så smidigt funkar det inte i min värld alltid.

Uteväskan då? Ja, den är lite mer varierande. I bland består den av en rulle sporttejp och en vattenflaska i en ICA-kasse, ibland är det hela stolsryggsäcken.
I stolsryggan finns alltid en viktig detalj och det är Ampelmann.
Och varför bilden lägger in sig upp och ner är för mig en stor gåta...

En grön plastlåda jag köpte i Berlin (Ampelmann är Berlins variant av Herr Gårman). Lådan köptes egentligen till nåt av barnen som en souvenir, men när jag kom hem med den insåg vi hur förträfflig den skulle vara till kompasser och SportIdenter. Grön som skogen är den ju också.
Alla i familjen refererar till denna låda som just Ampelmann och den har liksom blivit en kär klenod. Nu har plastspännet gått sönder och ingen av oss har nåt ärende till Berlin. Att byta ut Ampelmann mot nån helt vanlig tråkig låda går ju bara inte?!

Inga kommentarer: