lördag 13 juni 2015

Favoritmusik när jag tränar

Hm...
Jag tränar väldigt sällan med musik numera.
Att skärma bort ljud som kommer från trafik, djurprassel och andra människor känns helt befängt.
Till råga på allt missar jag ju i så fall alla mysiga ljud - fågelkvitter och sus i träden till exempel.

Däremot nynnar jag ju gärna för mig själv när jag åker utförsåkning. Det är mer av pepplåtar som började på den rädda tiden när jag fick försöka prata mig själv ner för backarna. En liten peppsång funkade ofta och sen har det bara fortsatt.

Har jag nån gång musik på när jag springer, ja då har jag en Spotifylista som jag nästan alltid kör. Det är en blandning av lite ny musik och en hel den musik som jag hade på mina Blandatband på kassett.
Alltid, alltid återfinner vi här två låtar:
  • What I am  - Edie Brickell and the new Bohemians
  • Full Steam Spacemachine  - Royal Republic

Inga kommentarer: