torsdag 19 mars 2009

Dagens hjärngympa

Man lämnar på Fritids, kommer ihåg vantar, överdragsbyxor och Skruttafis.
Lyssnar på Stieg Larsson i bilen samtidigt som man kör bilen.
Kommer ihåg att stämpla in. Loggar på datorns alla system med login-namn och passsword, direkt utan att titta på fusklappen. Rättar fel i dokumentation halva dagen. Går till affären på lunchen och kommer tillbaka till jobbet med samtliga varor som står på lappen som ligger kvar på skrivbordet. Man går och fikar på rätt tid. Lyckas få till ett kul skämt på lunchen.
Man får uppgift av chefen att ta fram listor på restpunkter till kund, samt att beräkna progressen med x antal olika parametrar. Man levererar resultatet i rätt tid med rätt kvalitet.
Man skapar dokument. Man planerar semester med maken per mail. Kommer ihåg att gå hem i rätt tid för dagishämtning. Man kommer även ihåg att stämpla ut sig och för den delen också att ta hem maten man köpte på lunchen.
Man lyckas helt enkelt hålla huvet på skaft hela arbetsdagen.

Kanske inte så konstigt då att man, när man kommer ut från jobbet, inte har en j-kla aning om var man ställde bilen...

15 kommentarer:

Mamma J sa...

Hehe, vet du? Jag ställer alltid bilen på samma ruta. Jag börjar nästan alltid tidigt, och därför är den rutan alltid ledig + att den inte är preciiis vid infarten till parkeringen (de ryker oftast först) utan är en liten bit bort. Den är perfekt. Och den är min!

Tar jag en sväng på lunchen av någon anledning, så att någon snor min ruta och jag får improvisera - ja, då börjar det gärna krångla till sig :).

Nipe sa...

Eftersom jag jobbar som konsult, får jag inte stå på företagets parkering. Så jag och många andra letar plats utmed gatorna. Man kan cirkla rätt länge innan man hittar nåt. Är man dessutom värdekass på att fickparkera,,,
Så jag försöker hitta plats på ungefär samma ställe, men det lyckas ju sällan. Men att man inte kan komma ihåg...

CharmKatti sa...

Åh jag lider av samma problem, och jag jobbar på samma ställe varje dag! Men det är inte alltid jag kan ställa mig på samma plats varje gång, och då är ett under att jag lyckas komma hem med bilen och slipper ta bussen. Jag börjar misstänka att det är nån som flyttar min bil på dagarna...
Funderar på att fästa nån löjlig sak i antennen.

Mamma J sa...

Jag kom på det! Fota bilen i dess omgivning varje morgon (med mobilen) så har du bilden att gå efter när du skall leta rätt på den inför hemfärden sedan. Eller?! Dålig idé?!

Anonym sa...

MammaJ: Skitbra idé!

Anonym sa...

Underbar idé att fota bil och omgivning. Borde funka på stora shoppingställen oxå.
Har man dessutom lånat nåns bil ska man se till att få med regnr oxå.

Nipe sa...

Men annars kunde man ju kanske kräva att Karlskrona kommun sätter upp såna där "kom ihåg vart jag parkerade"-skyltar över hela Trossö, ni vet såna där med kanin, häst, bamse, elefant och katt på? Så man hittar liksom?

segsliten sa...

Låter som något jag känner igen!
Kram ☺

Anonym sa...

Där har vi en fördel med att åka buss - hållplatsen ligger (nästan) alltid på samma ställe...

Igenkänningsfaktor på det här inlägget = 100%! Tack för ett gott skratt!

Anonym sa...

Nä, det är väl att begära för mycket. Jag brukar få med mig ungarnas jackor och mössor hem igen när jag lämnat på dagis. Ingen bra start på dagen.
Ha en fin helg!

Miafia sa...

Jag har alltid haft stenkoll på var jag parkerat bilen...förr...innan jag blev 35 plus eller nåt. Fast det har väl inte med åldern att göra utan jag hävdar å det starkaste att det beror på MYCKET att HÅLLA REDA på *s*

Jag tycker att du lyckades finemang!
Ha en fin helg!

Åsa! sa...

Det är absolut förlåtet! Man kan inte begära hur mycket som helst utav en enda stackars mänsklig varelse:)

Fresia sa...

Såå roligt.. Precis så där kan det vara.

Men är inte en sak lite märkligt iaf? Varför i hela fridens dar planerar man in semestern med maken via mail??!!
Vi gör precis så. Varför inte hemma??

Nipe sa...

Fresia: Vi brukar nog försöka planera hemma, men just denna semestern blev per mail. Men visst är det så att man tenderar att sköta viktiga samtal på mail istället. Kan väl vara för att man har svårare att ryka ihop då :-)

Anonym sa...

...jag vet skrattar bäst som skrattar sist... men jag hade en äldre kollega som anmälda sin bil stulen från jobbets parkering, och fick ut pengar från försäkringsbolaget, ett par månader senare hittade han bilen på samma parkering(det var ett väldigt stort företag, med en väldigt stor parkering!), hävdade att det var tjuvarna som hade kört tillbaka den, snart är jag där själv :-)