onsdag 25 mars 2009

Terror på Nipe Street

Min man terroriserar mig. Är inte det olagligt?
Han vill ha en ny bil. En grå BMW utan tak.
Finn fem fel liksom:
  • inget tak (opraktiskt)
  • grå (ja, jag vet att det heter silvermetallic, men det hjälps inte , det är grått i alla fall)
  • BMW
  • priset, älskling, priset! (nä, jag vet att jag inte fått höra priset än, men det finns väl kanske en anledning till det eller?)
  • jag vill ha en systemkamera och nya köksmöbler

Det är okej att han har bilden uppe på sin dator som för tillfället är strategiskt placerad på köksbordet. Det är också okej att han funderar på att lägga in bilden som bakgrundsbild. Det kan väl också vara okej att han tittar på mig med sina "hund-med-smörgås-i-blicken-ögon"...

...men det är f-n i mig inte okej att ge min dotter pengar för att hon ska komma in till mig och säga: Mamma, det finns en bild där ute i köket på en bil utan tak, precis en sån vill jag ha!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Den är faktiskt vit, inte grå.
Jag tror du behöver titta lite mer noga innan du sågar...:-)

Sen fick hon inga pengar, heller för den delan men en liten ledande fråga kanske hon fick. Hon VILL ju ha en bil utan tak, och pappa med.

Priset... Hmm Ähh, pengar är väl en världslig sak, eller??

I melodifestivaltider: Snälla, snälla, snälla...

Nipe sa...

Ni ser, även på bloggen terroriserar han mig, anonymt dessutom ;-)
Kära anonym: I så fall var den bra skitig på bilden. En vit bil vill vi väl inte ha?? Nä, klart hon inte fick nåra pengar, men att du hade ett finger med i spelet, det var ju pretty uppenbart.
Det kostar darling, det kostar... :-)

Anonym sa...

How much.
Vad är sista priset?

Nipe sa...

Skräddaren säger nej.

Anonym sa...

Måste lägga mig i ert kommentators krig. På vilket sätt är en systemkamera och köksmöbler viktigare än en bil utan tak? ;) ha ha ha en riktig rysare innehåller bara sanningar, eller? Anonym kvnappast, men han sålde ju två BMW så sent som i höstas det är väl inte mer än rättvist att han får köpa EN nu. Vit eller grå same same but different, fast det är klart grå metallic är ju fint åtminstone på en SAAB

Anonym sa...

Jaaaaa!! det finns likasinnade som vet vad som är viktigt i livet :-)

Jag behöver fler som stödjer mig i mitt lobbyarbete. Jag tror jag behöver allt stöd jag kan få och lite till....
Men trägen vinner oftast, hoppas jag.

Anonym sa...

Tror bestämt att ni fått en släng av I-landsproblem på Nipe Street....

Miafia sa...

Jag har aldrig varit med om maken till terror OCH delade meningar som nu råder på Nipe Street! Det dags att MEDLA, innan det går för långt ;-)

Ge och ta liksom...
Ni har min fulla sympati, faktiskt.
/Marie (som ALLTID är överens med min sambo om ALLT)*s*

Anonym sa...

Nä, när det kommer till mutor - då har man gått över gränsen. Tycker jag.

Anonym sa...

Make sålde 2st BMW
Maka sålde 1 kajak
(båda köpte husvagn)

Make vill köpa 1 st BMW, ska maka då köpa 1/2 kajak??

Make kan kanske köpa min BMW med 2 hjul?

Anonym sa...

Med risk för att bli betraktad som den svikare jag är måste jag medge att jag också skulle vilja ha en BMW cabbe. Men blå. Har bara lite svårt att få ihop det med pensionärstillvaro (ekonomiskt alltså), kanske det logisk-matematiska snillet LindaLottaPusing kan få till den ekvationen också?

Katinka sa...

Haha... gör han verkligen det? Ger dottern pengar? I Krig och kärlek till en BMW alltså haha.. Ge inte med dig!

Nipe sa...

Jag gillar inte riktigt att min familj verkar stå på maken sida, i alla fall litegranna... ;-)
Nä, varför i hela friden ska vi köpa en BMW som inte ens har tak? Låter kul, javisst! Men sist jag tittade efter, var det inte pengar som kom ut där bak... :-)
Jag misstänker att jag återkommer i frågan...

CharmKatti sa...

Bil eller inte, kul är det iaf att läsa era kommentarer!

Anonym sa...

Har han pratat ihop sig med min käre make??

Nipe sa...

Pruddelutt: Det verkar inte bättre, haha