torsdag 5 mars 2009

Höll ju på att glömma!

Höll ju på att glömma packa viktigaste prylen.
GPSen.
Nej, inte för att hitta vägen, det är fusk ser ni, utan för att hitta skatter.
Ja, jag är en geocache-nörd. Ut i fingerspetsarna.
De flesta geocacher funkar bäst utan snö, men i Idre är det inte så. Där finns några som inte är fisk, utan mer fågel eller mittemellan.
Svårt att ta sig ut i terrängen bara, när det är så djup snö. Det går ju bra att ta av sig skidorna. Man sjunker ner till låren, sen är det bara att kämpa sig fram.
Det blir värre sen när man ska få på skidorna igen. Hur får man upp pjäxan så långt? Skidan är ju kvar uppe på snön. Jag brukar kalla detta fenomen för "Missar vi minns". Ibland även för "Missar jag likt förbaskat gör om igen".

Nu har jag gått som katten kring het gröt hela kvällen, nu bara MÅSTE jag gå upp och packa mina kläder.

5 kommentarer:

segsliten sa...

Vad är geocache? Hängde inte riktigt med där.
Kram ☺

Anonym sa...

Ha en riktigt underbar vecka!
Åk en km för mig är du snäll =)
Kram

Anonym sa...

Du är verkligen kusligt lik min man:
GPS. En vurm för skidor och annan plågsam motion. Kartor.

Är det säkert att du inte ÄR min man? Du är väl kvinna?

Eller är du Makens hemliga syster?

The plot thickens...

segsliten sa...

Du har något att hämta inne hos mig!
Kram ☺

Fresia sa...

Hallå där
Såg att du gillade att lägga pussel.
Har du provat att hämta ner pussel på nätet, gratispussel. Man kan ju tokfastna i dom, jätteavslappnande.

Hoppas ni får en trevlig ledighet.

P.S. Vet inte heller vad en geocache är??