torsdag 19 mars 2009

Vinter på glid




Nu formligen störtar våren på oss här nere i Sveriges avkrok (trädgård). Det är 8 plusgrader och solen skiner. Skruttafis kom hem med lite solbränna i ansiktet idag.
Då är det svårt att tänka sig att för mindre än en vecka sen skidade jag runt i värsta vintern.
Lite kluven just nu. Älskar ju våren, självklart. Samtidigt insåg jag på semestern hur mycket jag älskar att åka långdskidor. Ä.L.S.K.A.R.
En del av mig blir toklycklig av att gå ut på stan på lunchen och kolla alla skyltfönster med vårkläder, kisa mot solen och bara mysa (och nysa). En annan del av mig blir sorgsen när jag inser att det är dags att valla av skidorna och förpassa dem till sin plats i taket på garaget.
Varning för starkt ambivalent kvinna är utfärdad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder!
Längtar redan till nästa vinter =)