tisdag 17 mars 2009

Dagens moraliska dilemma


Jag har en go, rolig vän och tillika kollega som i år lever lyxhustruliv i England. Saknar henne varje dag på jobbet. Det är så tyst...
Förra veckan av alla veckor, var förärade hon Sverige med ett besök. Var var jag? Jo, i Idre. Typiskt va?

När jag kom till jobbet i morse stod där en kasse med arvegods i form av kläder från hennes son till min son. Trevligt värre.
Men där låg också en födelsedagspresent till lilla mig! GulleMalin!
Skakar man på den låter det som ett pussel av nåt slag. Pulsen ökar... Ett pussel är en starkare drog för mig än choklad. Riktigt farligt med andra ord.
Nu fyller jag ju inte förrän till påsk.
Så nu sitter jag här med mitt moraliska dilemma.

Ska jag:
A: Slita upp paketet nu genast på stört?
B: Spara på det, i alla fall till Stieg Larssonboken är utlyssnad?
C: Vara en samvetsgrann tant och öppna på rätt dag?

Svårt beslut, svårt beslut.

10 kommentarer:

Mamily sa...

ÖPPNA!!!! Förståss, ingen tid att förlora!!! SKynda dig det kanske är något ätbart som blir förstört. (skyll på det åtminstone)

Hemliga damen sa...

Jag vill säga ÖPPNA, men tänker att det kanske är karaktärsträning du behöver, så jag säger VÄNTA tills du fyller år, det är säkert inte chokladpussel ;)

Mamma J sa...

Vänta! Du fyller ju faktiskt inte år än. Och det är en FÖDELSEDAGSPRESENT!

Om karaktären frestas för hårt: Be maken förvara den åt dig tills dagen D...

Anonym sa...

A!!
Jag vet vad det är, haha. ha så kul! :D

Nipe sa...

Haha du "Simon", hälsa till din mamma att om det inte är ett chokladpussel, ja då vet jag inte vad jag gör! Nu har ju förväntningarna fått oanade proportioner...

Anonym sa...

Förlåt!!
Tanken var att jag skulle skicka ett mejl när det närmade sig så att du först då skulle få veta att det fanns något.
Mamily: det är inget ätbart så den ursäkten funkar inte... =)
Men det är en födelsedagspresent!!
Du klara det!!

Nipe sa...

Fasen, nu måste jag ju bara klara mig ifrån att öppna i flera veckor till. Får gömma det för mig själv!
Men icke desto mindre glad blev jag i morse när jag fick det! Tack vännen!

Mamily sa...

Gö rsom du gjorde med lilla p:s julklapp den kom ju fram lagom till Idre resan. ;)

Anonym sa...

Mamily: Va? Nu fattar inte jag?

Mamily sa...

Jo din man hittade min dotts julklapp i ert garage lagom till Idre resan, tänkte att du kunde lägga din födelsedagspresent på samma ställe, de gick ju inte att hitta i julas, så det verkar vara ett bra ställe ;) (skrattar så jag kiknar)