tisdag 3 mars 2009

En bra tanke

Det var en bra tanke, att cykla lite idag.
Genomförbart? Icke.
Så går det när man är styv i korken. Snacka går ju.
Idag är stressnivån lite högre.
Själv hemma och hade dessutom glömt bort en massa saker som ska vara gjorda innan skidresan. Men i helgen blir det garanterat motion, i Idre.

Sen sov jag alldeles för lite i natt.
Den där Stieg, han störde mig alldeles väldigt. Tjatade och tjatade om den där Zala och hon Salander.

Varför gör jag så här mot mig själv?

8 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Lugn, veckan är inte slut ännu. Eller månaden. Eller året. Men nåde dig om du drar dig ur... då jäddrarr...

Nipe sa...

Hemliga damen: Dra mig ur?? Inte i min sinnesvärld!

Anonym sa...

Det är ju definitivt Stiegs fel och inte ditt ju. Tyvärr är han inte tillgänglig längre för klagomål, men han förstår nog någonstans vad han gjort dig...

Anonym sa...

Det är ingen fara, om du LOVAR att ta en vit månad (helt spänningsroman-befriad, och INGET tjafs om "bara en liiiiten deckare till") efter att du är klar med Stieg.

Om du inte pallar det, måste du skrivas in på rehab. Ring mig, jag har några bra ställen att tipsa om. Been there, done that.

Åsa! sa...

Så nära till skidsemester? Låter alldeles underbart!

Popprinsessan sa...

Åh, du kommer att bli så besviken när Stiegs triologi är slut. Själv ville jag bara att det skulle fortsätta - på något sätt. Fast det kanske är för att jag hittar på alla möjliiga anledningar till att inte träna...

Miafia sa...

Tur att du efter böckerna har filmen att se!

Låter alldeles förträffligt med skidtripp och lugn du hinner nog med allt innan ni är där, i Idre. Och det du inte hinner med, det är säkert inte livsviktigt!

Åk fint och ha det gott!

Nipe sa...

Katinka: Ja, han borde egentligen skämmas i sin himmel för vad han utsätter oss för, haha.
Knaprig kaka: Det är därför jag inte läser så många böcker per år, de vita perioderna ska ju också planeras in ;-) Vi syns på rehab!
Åsa: Ja, på lördag får vi stugan. Datorn följer med, så ni slipper mig inte.
Popprinssessa: Jag tvekade länge innan jag läste första, just för att jag visste att jag skulle bli besviken när de tog slut. Men vad gör man? Smygläste ett kapitel och blev fast.
Marie: Jag ska lyda dina råd!