måndag 30 mars 2009

På lekhumör

Så där ja, ledig dag idag. Efter frukost ville Pillerill gå ut och leka. Snäll mamma lyder.
Vi lekte leken slänga skräp från förrådet in i släpet. Efter det lekte mamman skruva upp handtag i förrådet till alla räfsor, krattor och spadar, medan Pillerill lekte leken titta på. Efter tio minuter tröttnade Pillerill och lekte istället leken hämta sand i sandlådan och hälla ut på golvet i förrådet. Detta samtidigt som mamman övergick till att leka j-vlaskruvleken och förbannade-skruvdragarleken samtidigt, ty mamman är ju kvinna och kan således leka två lekar samtidigt. Efter de två lekarna lekte hon leken som går ut på att tänka osnälla tankar om a) förrådet, b) maken, c) verktyg och d) alla förbannade prylar som dräller på golvet och som man kan slå sig på när man skruvar upp krokar. Pillerill lekte hämta vatten i kranen och hälla lite överallt.
Nu tog mamman i med det tunga artilleriet, hon lekte bil och släpleken, den går ut på att backa bilen så nära släpet som möjligt och sätta ihop dessa, utan att bryta ihop. Pillerill är för liten för att leka den, så han fick vila lite i bilbarnstolen.
Nästa lek gick bättre, den är rolig, man leker att man slänger alla sakerna i en container som det står Restavfall på. Ju fler saker man får i desto roligare är det. Väl hemma igen lekte mamman rattaruntsläpetpåtomten-leken och Pillerill lekte att han hjälpte till ifrån bilbarnstolen.
Pillerill ville sen leka att han hoppade i studsmattan medan mamman lekte plocka ihop sladdar på altanen. Efter detta blev vi trötta på att leka och gick in.
Då hände nåt märkligt! In kommer en figur och börja leka leken trycka ner glass i halsen på mamman. Ett halv Ben&Jerrypaket. DEN leken kan vi väl leka igen?

15 kommentarer:

Umma sa...

Jaharu, den sista leken skulle jag gärna leka vareviga dag! :-)

Och tack för kommentaren hos mig. En bloggkram på det och en önskan att lekarna fortsätter vara trevliga.

Hemliga damen sa...

Å vilken underbar lek (den sista alltså). Det var någon som lekte den med mig också idag. Resterna från paketet jag somnade ifrån i helgen. Så sataniskt gott.

segsliten sa...

*Jättevrålarskratt!* Helt underbart skrivet! Jag kan riktigt se det framför mig!
Kram ☺

segsliten sa...

Jag skrattar fortfarande!
Kram ☺

segsliten sa...

Nej, nu fick jag magknip!
Kram ☺

Nipe sa...

Segsliten: Nu skrattar jag!!!

Miafia sa...

Åh vad härligt med en familj till som leker lekar. Tycker er verkar väldigt spännande och rogivande *s*

Kolla in mitt Att leka inlägg....lite utav en annan lekkaraktär men ändå...vi kan liksom konsten att leka, du och jag ;-)
Ha en fin dag, förhoppningsvis i lekandets tecken!

Speja sa...

Haha, slitsamma lekar. Fast jag känner ju igen dem. Förutom det där med glassen kanske. Jag leker hellre med kakor.

Lusamusa sa...

Haha! Dom där har jag också lekt mååånga gånger! Skittråkiga lekar dom flesta av uppräknade.

Katinka sa...

Den sistnämnda leken låter definitivt bäst! SE till så att den leks ofta i ditt hus.

Anonym sa...

Ben&Jerry hade du erkligen gjort dig förtjänt av!!!

Åsa! sa...

Ha, ha! Det är för härligt att vara husägare!

Nipe sa...

Marie: haha, den leken lekar jag och maken också ganska ofta känns det som! Kommer du så går jag, typ...

Torvan sa...

Du är underbar! Sista leken leker jag gärna!
Den har jag aldrig fått prova på. :(

Vill du leka med mig? ;D

Fröken Eko sa...

Jaaa du... jag har inga barn själv, men måste ändå säga att jag tycker du är jätteduktig som gör så mycket fast du var hemma med barn. Vet alldeles för många småbarnsföräldrar som inte gör nånting annat än degar i soffan "för vem ska passa ungen om jag går ut?". Ta med dom istället!
Precis som du gjorde :)

Och kul fick vi ha åt det efteråt :D

Men jag tror nog att jag tyckte bäst om "trycka glass i halsen på mamma"-leken. Varför vill ingen leka den med mig???

/F

P.S. hittade hit via segslitens sida ;)