onsdag 18 mars 2009

Mat ute

Kvällen idag bjöd på restaurangbesök med god vän, med syfte att planera upp en friluftsverksamhet vi har.
Ett alldeles rasande trevligt förslag att göra detta på neutral mark. Vilken lyx att sitta ner i lugn och ro och både äta och planera utan störmoment. Förlåt, älskade barn att jag kallar er störmoment, men just i detta fallet är ni faktiskt det!
Utöver planerandet fick vi även samtala med två gentlemän som firade att en bok på deras förlag skulle ges ut nu. Ett kort med trevligt samtal utvecklade sig mellan våra bord.
Jag fick också lära mig att det inte bara är jag som inte längre hänger med i svängarna nu för tiden. Inte bara jag som är född på stenåldern och som inte har koll på vilka uttryck och nymodigheter som används idag.
Jag fnissade så mycket på min väns bekännelser att jag helt glömde fråga om hon också missat Mando Diao...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag känner igen det där med att känna mig aningens bakom när det kommer till nymodigheter. Men visst är det kul att ta igen det?