fredag 17 april 2009

Bortbyting?

Alltså, nu börjar jag bli orolig på allvar.
Pillerill är ordningsam. Eller rättare sagt, väldans ordningsam. Det är viktigt att det blir rätt liksom.
Några exempel: När han ville lyssna på en CD-skiva häromdagen, ville jag först byta hans blöja. Jag tog skivan ur hans hand och la in den i skåpet igen, bara rakt in. Inte bra tyckte Pillerill, den skulle minsann sättas tillbaka på samma ställe som där han tog den.
Om det ligger tre leksaksbilar på rad och den fjärde ligger på tvären, då rättar han till den fjärde.
När han har spillt mjölk på bordet och ner på golvet, klättrar han ner med papper i handen, ålar in under stolen och torkar upp rubbet.

Men nu blev det riktigt läskigt. Jag gick upp med en välling till, till en hojtande Pillerill i spjälsängen. Först tar han ut nappen ur munnen och lägger den på högra sidan där de andra ligger. Sätter sig sen upp och fluffar kudden, vänder på den och lägger den tillrätta igen. Lägger sig, men sätter sig genast igen och vrider kudden 180grader, ser nöjd ut och tar vällingen...

Update: Glömde ju... när vi körde löv och ris hjälpte han ju givetvis till att lasta i släpet. Sen gick han och tog fram sin lilla gräsklippare och klippte lite gräs. Ordnung!

12 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Haha, ytterligare en strukturfascist i familjen månne?

Nipe sa...

Ja, det verkar inte bättre, haha.

Katinka sa...

Men då kan ju du se din ålderdom som tryggad. Han lär ha fullständig koll på dig.

Nipe sa...

Katinka: Ja, det är ju det som skrämmer mig, hahaha!

Mamma J sa...

Hehe, sicken unge! :)

Mormor sa...

Åhhh, MITT barnbarn!

Malin sa...

Är det inte alltid lite skrämmande att se sig själv i barnen. Min tredje som jag fick tjata mig till är så läskigt lik mig, hade jag inte vetat bättre skulle jag kunna tro att han är en Jungfru födsel ;)

Nipe sa...

Mormor: Ja, att det är ditt barnbarn, det råder det inga som helst tvivel om!
MammaJ: Sicken unge ja!
Malin: Vill lille L också ha en poolskötare?

Ankan sa...

Ha ha Äpplet brukar inte falla långt från trädet. Måste bara tipsa om Nike+ skorna med Iphone, bättre motivation kan man inte få för att börja träna. Det blir en personlig tränare och man får sin träningsdagbok på nätet och kan gå med i olika tävlingar om man gillar det.

Malin sa...

Är mamma lycklig är barnet lyckligt!?!?! ;)

Unknown sa...

Haha, får man låna herrn måntro? Skulle behöva lite ocd-ordning här hemma... :)

Anonym sa...

Han kanske har kommit från samma ställe som 19 - 19 älskar att putsa skor och göra pressveck på byxor...Har slutat oroa mig, det brukar bli rätt bra ändå :-D