fredag 3 april 2009

Hej Kollikok!

Kommer ni ihåg Mulleskolan?
Själv gick jag inte på Mulle, men mina barn gör det.
Skruttafis går i just Mullegrupp, men Pillerill har bara kommit till första stadiet - Skogsknopp.
I Knoppgruppen är det dockan Tove som håller i trådarna, men i vår grupp har vi en sidekick som heter Kalle Kanin också, han är en liten fin handdockekanin som bor i min ryggsäck när han inte huserar på handen.
Vi började terminen för två veckor sen och hade en ofantlig tur med vädret! Imorgon är det dags igen att gå in i trollskogen och leka lite med Tove och Kalle. Kalle har viskat till mig att det blir lek med vatten, ska nog leta fram regnstället tror jag.

Kollikok på er!

4 kommentarer:

Frida sa...

Åh Kollikok på dig med! Jag gick i Mulle i flera år när jag var liten. Var faktiskt osäker på om det fanns kvar - kul att veta att det gör det med tanke på mina egna framtida ungar. Himla mysigt :)

Hemliga damen sa...

Vet du Nipe, jag blir alltid så inspirerad av dina skogsturer med barnen. GPS-grejen till exempel. Och nu det här. Måste ut till skogs så fort det blir mindre SNÖ (läs typ juni).

Miafia sa...

Skogen är spännande och mycket lärorik!
Fina bilder :-)

Nipe sa...

Frida: Jodå Mulle finns fortfarande. Kolla in friluftsfrämjandets hemsida och sök efter barnverksamhet. Vissa förskolor har även det i verksamheten.