måndag 6 april 2009

Lätt byte

Ja, jag vet att det är noga uträknat vilka som är gäster i programmet och när de är det. Att det synkas med skivsläpp, behov av uppmärksamhet och ryggkli på högsta nivå. Att vi luras omedvetet, att det är smygreklam osv.
Men va f-n, jag kan gärna vara ett lätt byte i det här sammanhanget. Jag bjuder på det.
Jag sitter framför Så ska det låta och sväljer betet med hull och hår. För han hade ju så najs röst. För jag får ju definitivt inte ont i huvudet av att se på honom. För han kan ju behöva lite positiv reklam just nu. För han är ju så sny... va, har jag redan skrivit det?
Så jag går rakt in i fällan.
Sladaam!

Ja, jag gör det, med berått mod. Kom bara, kom och släpp ut mig Thomas Järvheden!
(Å herregud, jag är nog på väg att bli medelålders tant som dreglar över allt som rör sig)
(Förlåt maken, men jag har nog hittat en kandidat till mitt frikort)
(Förlåt mig själv, varför vet jag inte, men det är lika bra att be om ursäkt till mig själv när jag ändå håller på).

6 kommentarer:

Fresia sa...

tycker du är så jädra rolig bara....

Speja sa...

Fattar ingenting;););)

segsliten sa...

Framför 'Så ska det låta' kan det vara tillåtet att dregla. Sen om gästerna är där för att släppa sig, släppa en skiva eller bara för att inte bli bortglömda, det är lite mindre viktigt. Huvudsaken är väl att vi får sittfläsket i gungning, snålvattnet att rinna och hjärncellerna i rörelse, är det underhållning så är det! Jag tycker att det är lika kul varje gång...speciellt om jag knäcker frågorna före de inbjudna gästerna.
Kram ☺

Katinka sa...

Åhh, inget att be så mycket om ursäkt för vet du! Ett frikort behöver alla i dagens finanskris. Något att drömma om ju...

Miafia sa...

Jamen ska det vara så ska det!
Du är inte blyger du...först poolskötare och sen Thomas på det *s*

Kan aldrig tänka mig att det finns fler dreglande tanter out there ;)

Ylva sa...

Mmm, Järven, ja! Rolig, snygg, kan sjunga, sexig, singel tror jag. Tyvärr var det sambon jag hade med mig när jag var och lyssnade på honom så det blev inte läge för något större groupande (som om det hade blivit det annars), men jag köpte skivan och sa något jättetråkigt om att jag inte visste att han kunde sjunga bara för att jag ville att han skulle prata med mig.