tisdag 14 april 2009

Skattjakt i obygden





I helgen var det kombinerad skattjakt och gröatittande på dagordningen. Väldans trevlig kombination måste jag säga.
Vi var lite wild and crazy och begav oss utomsocknes, ända till Älmhults kommun.
På slingrande grusvägar tog oss bilen bortom Pjätteryd, till Gustavsfors. Det är en liten men naggande god liten fors med några öar varav den största hyser en gammal fångkammare.
Med GPS i ena handen och med kaffekorgen i den andra kan inget gå fel!
Vi njöt av vitsippor, kaffe i kåsa och det fina vårvädret. Vissa roade sig även kungligt med att slänga stenar i ån och beundra plasket.

10 kommentarer:

CharmKatti sa...

Åhh, en av mina bästa vänner kommer från Pjätteryd! Och hon klagar alltid på att jag inte kan uttala det rätt:-)
Men då klagar jag på hennes "r" :-)

Katinka sa...

Vad härligt det låter! Ja vill också kasta sten i vattnet och lyssna till dess plask. Avkopplande ju...

Speja sa...

Låter härligt - det är vad jag kallar nöjesliv. Ha det fint.

Miafia sa...

Ah vilka uppfriskande bilder och en härlig tur ni fick! :-)

segsliten sa...

Vilka härliga bilder!
Kram ☺

Ylva sa...

Ja, där är det fint! Dit vill jag också åka snart. Vi åkte förbi i måndags med mina föräldrar, men då var vi så hungriga så vi måstade åka hem och äta baguetter vi köpt i Älmhult.

Åsa! sa...

Låter alldeles, alldeles underbart!

Nipe sa...

Katti: Visst är Pjätteryd ett fint namn, undrar vilken substans han gick på som kom på det namnet.
Katinka: Kasta sten ska man inte underskatta...
Speja,Marie Åsa!och Segsliten: Härligt var ordet!
Ylva: Ja, ni har ganska nära från stugan va? Vi hade inte mer än milen dit fågelvägen, men kringelikrokvägarna är ju bra mkt längre. Har inte varit där sen gymnasietiden, så det var ju på tiden. Väl värt ett besök om året tror jag.

Frida sa...

Men kära nån! Vi var ju också i Pjätteryd/Älmhult i helgen. Kunde du väl sagt lite tidigare så hade vi kunnat slå våra påsar ihop :)

Nipe sa...

Frida: Hur kom det sig att ni bevistade dessa Tassemarker??