söndag 5 april 2009

Welcome to destination Home

Good evening, this is your captain speaking.
Vi har precis börjat inflygningen och beräknas landa på destinationen inom några minuter. Jag ber er samla ihop era shoppingkassar, fälla upp solskydden framför er och leta fram era leksaker under stolen framför.
Jag måste tyvärr be er förbereda er på en hård landning idag. Även om vädret på destinationen har varit bra de senaste dagarna har det tyvärr precis runt landningsplatsen dragit fram en tornado. Förödelsen är stor och det verkar kunna ta åtskillig tid innan allt är iordningsställt.
Jag hoppas dock inte att detta kommer att påverka er reslust framöver, utan hoppas ni kommer resa med oss igen. Vi på Småländska Helgresor AB hoppas att ni har haft en trevlig resa och hälsar er välkomna åter.
Nu får jag be er inta nödlandningpositionen, andas lugnt, öppna dörren till hallen och försiktigt kika in.

8 kommentarer:

CharmKatti sa...

Märkligt vad den här tornadon var utbredd, för den har passerat även här!

Hemliga damen sa...

Och här... alltid... helgresor eller ej.

Miafia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miafia sa...

Äsch det bidde lite fel så jag tog bort det förra....f´låt ;)

Har inte maken några magiska verktyg som kan trolla bort tornadon *s*

Katinka sa...

Men en tornado har ju varit här också! Konstigt. Det är Sambo, även kallad gris, som varit framme liksom....

Speja sa...

Tack för varningen. Tror inte att jag bokar någon resa hos Småländska Helgresor. Man vill ju ha omväxling.

Lusamusa sa...

Kör Småländska Helgresor AB Även i Jämtland? Det var nyheter det.

Nipe sa...

Alla: Jamen visst är det konstigt att tornados kan gå fram så där, mitt i fina vårvädret? Och inomhus också... fast på det här stället även utomhus faktiskt, fast det hade mest virvlat runt leksakerna...